وردپرس 6.3 لایونل با امکانات و ویژگی های جدید منتشر شد

وردپرس ۶.۳ “لایونل”، که به نام “لایونل همپتون”، هنرمند معروف جاز آمریکایی، نام‌گذاری شده است. لایونل همپتون، نوازنده برجسته ویبرافون، پیانو و سازهای کوبه‌ای در سبک جاز بوده و به عنوان همکار هنری با بزرگانی از چارلز مینگوس تا کوئینسی جونز و همچنین به عنوان رهبر ارکستر معروف خود به نام “ارکستر لایونل همپتون” شناخته شده است. هنر و کارهای خیریه‌ای که او انجام داده، با دریافت جایزه گرمی، ستاره‌ای در مسیر مشاهیر هالیوود و مدال ملی هنر مورد تقدیر قرار گرفته است. با “لایونل” می‌توانید به طراحی وب‌سایت‌های زیبا و جذاب با کارآیی بیشتر از پیش بپردازید. آیا می‌خواهید یک وب‌سایت کامل را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنید یا به عنوان یک توسعه‌دهنده، به دنبال سفارشی‌سازی هر جزء هستید؟ وردپرس ۶.۳ چیزی دارد که می‌تواند کنجکاوی شما را برانگیزد. با باز کردن و بررسی این نسخه جدید، توابع و ناوبری به‌روزشده‌ای را خواهید کشف کرد که به شما در کار و ایجاد با کمترین تلاش کمک می‌کند، ابزارهای طراحی که به شما کنترل بیشتری بر روی چیدمان می‌دهد، و عملکردهای اضافی که تجربه ساخت وب‌سایت را غنی‌تر می‌کند.

“لایونل” نمایانگر یک فصل عمده در تکامل وردپرس به عنوان یک ابزار برای بیان است. این نتیجه سال‌ها تلاش از سوی صدها مشارکت‌کننده است و تجربه ویرایش قدرتمند و یکپارچه‌تری را برای ایجاد وب‌سایت‌ها با بلوک‌ها فراهم می‌کند. این پیگیری از هدف ساختن انتشار وب قابل دسترس برای همه است – بنابراین این همچنین فقط یک شروع جدید است! ماتیاس ونتورا، رهبر انتشار وردپرس ۶.۳

دانلود آخرین نسخه وردپرس 6.3

برای دانلود آخرین نسخه به روز رسانی وردپرس می توانید از لینک زیر به صورت مستقیم از سایت وردپرس دانلود کنید.

دانلود آخرین نسخه وردپرس

ویژگی های جدید وردپرس ۶.۳

این به روز رسانی بزرگ امکانات جدیدی برای بیان خلاقانه طراحان، خالقان و سازندگان فراهم می‌کند. ابزارهای قدرتمند و کنترل‌های بهبود یافته، اعتماد کاربران را افزایش می‌دهد و به آن‌ها امکان مدیریت آسان وب‌سایت‌های خود را می‌دهد.

همه کارها را در ویرایشگر پیش فرض وردپرس انجام دهید

وردپرس ۶.۳ برای اولین بار محتوا، قالب‌ها و الگوها را در ویرایشگر وب‌سایت به همراه می‌آورد. صفحات اضافه کنید، تغییرات سبک را مشاهده کنید، الگوهای هماهنگ شده ایجاد کنید و کنترل دقیق‌تری بر روی منوهای ناوبری داشته باشید. کمتر وقت خود را در تغییر بین مناطق مختلف وب‌سایت صرف کنید – تا بتوانید بیشتر به آنچه مهم‌تر است تمرکز کنید. از ابتدا تا پایان، همه در یک مکان.

همه کارها را در ویرایشگر پیش فرض وردپرس انجام دهید

پیش‌نمایش تم‌های بلوک

پیش از تغییر قالب و پیش‌نمایش ویرایشگر وب‌سایت، تجربه‌ای از قالب‌های بلوک را کسب کنید، با گزینه‌هایی برای سفارشی‌سازی مستقیم قبل از تعیین قالب جدید.

پیش‌نمایش تم‌های بلوک
پیش‌نمایش یک قالب بلوک جدید قبل از انتخاب و تایید

ساخت و همگام‌سازی الگوها

بلوک‌ها را ترتیب دهید و آن‌ها را در بخش “الگوهای من” ذخیره کنید تا در سرتاسر وب‌سایتتان قابل استفاده باشند. حتی می‌توانید تعیین کنید که آیا الگوهای خود را همگام‌سازی کنید (که پیش‌تر به عنوان “بلوک‌های قابل استفاده مجدد” نامیده می‌شد) تا یک تغییر به همه‌ی بخش‌های وب‌سایتتان اعمال شود. یا از الگوها به عنوان نقطه شروعی استفاده کنید و هر نمونه را با امکان سفارشی‌سازی بهینه‌سازی کنید.

ساخت و همگام‌سازی الگوها
الگوها: تمام الگوهای شما در یک مکان

با پالت ابزار دستور کار به سرعت انجام دهید

با یک ابزار جدید که به شما کمک می‌کند به راحتی به عملکردهای گسترده دسترسی پیدا کنید، به سرعت به یک قالب خاص تغییر دهید یا ترجیحات ویرایشگر خود را با کلیدهای میانبر ساده (⌘+k در مک یا Ctrl+k در ویندوز)، با کلیک بر روی آیکن جستجوی نوار کناری در نمای سایت، یا با کلیک بر روی نوار عنوان، به محل مورد نیاز بروید و کارهای لازم را در ثانیه‌ها انجام دهید.

با پالت ابزار دستور کار به سرعت انجام دهید
با دستور پالت جدید آشنا شوید

طراحی‌های خود را با ابزارهای جدید بهبود بخشید

کنترل‌های طراحی جدید، چندگانگی بیشتری برای تنظیم دقیق فراهم می‌کنند، از ابتدا با امکان سفارشی‌سازی عناوین خود از رابط‌های استایل بدون نیاز به کدنویسی. شما می‌توانید فیلترهای دوتون خود را در استایل‌ها برای بلوک‌های پشتیبانی‌شده مدیریت کنید و از گزینه‌های ارائه‌شده توسط قالب خود یا کاملاً آن‌ها را غیرفعال کنید. بلوک کاور تنظیمات اضافی برای رنگ متن، کنترل‌های طرح و گزینه‌های حاشیه‌نویسی دریافت می‌کند، این بلوک قدرتمند را حتی به‌کارگیری مفیدتری می‌کند.

طراحی‌های خود را با ابزارهای جدید بهبود بخشید
ابزارهای طراحی جدید

پیگیری تغییرات طراحی با بازبینی‌های استایل

با یک مسیر بازبینی جدید، اکنون می‌توانید ببینید که وب‌سایت شما در یک زمان خاص چگونه به نظر می‌رسید. این بازبینی‌ها را در یک جدول زمانی تصویری مشاهده کرده و با دسترسی به گزینه‌ای یک کلیکی، قبل از اعمال تغییرات، استایل‌های قبلی را بازیابی کنید.

پیگیری تغییرات طراحی با بازبینی‌های استایل
بازبینی‌های استایل: تاریخچه بازبینی‌های استایل خود را مشاهده کنید

حاشیه‌نویسی با بلوک پاورقی

پاورقی‌ها به‌صورت ملایم حاشیه‌نویسی‌ها را در سرتاسر محتوای شما اضافه می‌کنند. اکنون می‌توانید برای هر پاراگراف پاورقی‌ها را اضافه و به آن‌ها پیوند بدهید.

حاشیه‌نویسی با بلوک پاورقی
با استفاده از بلوک پاورقی جدید، به‌راحتی پاورقی‌ها را اضافه کنید

محتوا را با بلوک جزئیات نمایش یا مخفی کنید

از بلوک جزئیات برای جلوگیری از افشای یک سرپرست، ایجاد بخش پرسش و پاسخ تعاملی یا مخفی کردن یک پاراگراف بلند زیر یک عنوان استفاده کنید.

محتوا را با بلوک جزئیات نمایش یا مخفی کنید
نمایش یا مخفی کردن محتوا با استفاده از بلوک جزئیات جدید

افزایش کارایی

وردپرس ۶.۳ دارای بیش از ۱۷۰ به‌روزرسانی در زمینه کارایی است، از جمله پشتیبانی از defer و async برای API اسکریپت و پشتیبانی از fetchpriority برای تصاویر. این بهبودها به‌همراه رزولوشن الگوهای بلوک، بارگذاری تنبل تصاویر و بارگذاری شکلک‌ها، می‌توانند به‌طور چشمگیری زمان بارگیری مشاهده‌شده وب‌سایت شما را بهبود دهند.

قابلیت دسترسی راحت تر اولویت ماست

با درج بیش از ۵۰ بهبود در زمینه دسترسی‌پذیری در سراسر پلتفرم، وردپرس ۶.۳ دارای دسترسی بهتری از همیشه است. برچسب‌گذاری بهبود یافته، ناوبری بهینه‌سازی شده با تب‌ها و کلیدهای پیکان، سلسله مراتب عنوان بازنگری‌شده و کنترل‌های جدید در ویرایشگر تصویر مدیریت به افرادی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کنند، امکان می‌دهد تا به راحتی ناوبری کنند.

سایر نکات مهم

تنظیم نسبت ابعاد بر روی تصاویر

نسبت‌های ابعاد خود را مشخص کنید و از سالمت طراحی اطمینان حاصل کنید، به خصوص هنگام استفاده از تصاویر در الگوها.

ساخت وب‌سایت بدون اشغال‌کنندگی

طراحی بدون اشغال‌کنندگی اکنون در ویرایشگر وب‌سایت در دسترس است.

کشف مجدد نوار ابزار بالا

نوار ابزار بالا بازطراحی شده، انتخاب‌گرهای والدین برای بلوک‌های تو در تو، گزینه‌ها در هنگام انتخاب چندین بلوک و یک رابط کاربری تعبیه‌شده در نوار عنوان با توجه به تابعیت‌های جدید ارائه می‌شود.

بهبودهای نمای لیست

هر لایه محتوا را به صورت کشیدن و رها کردن جابه‌جا کنید و هر بلوکی را که می‌خواهید در نمای لیست به‌روزرسانی شده حذف کنید.

ساخت الگوها با الگوها

الگوهای منحصر به‌فردی برای شروع ایجاد الگو با یک مودال جدید که دسترسی به انتخاب الگوها را فراهم می‌کند، ایجاد کنید.

تغییرات در پشتیبانی PHP

پشتیبانی از PHP 5 متوقف شده است. حداقل نسخه پشتیبانی‌شده جدید از PHP 7.0.0 است.

حفاظت در برابر به‌روزرسانی‌های ناموفق

وردپرس اکنون به‌طور خودکار نسخه قبلی نصب شده از پلاگین‌ها یا قالب‌ها را بازیابی می‌کند اگر در طی یک به‌روزرسانی دستی ناموفق، مشکلی پیش آید.

وردپرس، بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی و مدیریت وب‌سایت

وردپرس، یکی از قدرتمندترین و موفق‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) برای طراحی سایت است که برای ایجاد و طراحی وب‌سایت‌ها با رویکرد حرفه‌ای و همچنین آسانی در استفاده شناخته می‌شود. این سیستم مدیریت محتوا، امکانات بی‌شماری را به اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید وب‌سایتی منحصر به فرد و شگفت‌انگیز ایجاد کرده و آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. با انتخاب وردپرس، شما به‌سرعت و با اطمینان می‌توانید وب‌سایتی دینامیک، زیبا و کارآمد ایجاد کرده و محتوای خود را به نحو بهینه مدیریت کنید. از این ابزار قدرتمند برای شروع کسب و کار آنلاین یا به‌روزرسانی وب‌سایت خود بهره‌برداری کنید.

منبع: سایت ویندوزیار

پاسخ دهید